Belajar memasukkan swab dengan betul

Cepat atau lambat, setiap gadis muncul dengan idea untuk menukar dari tuala wanita ke tampon. Lagipun, ini adalah penemuan unik bagi manusia, yang menjadikan hidup lebih mudah bagi berbilion wanita! Tampon membolehkan anda melupakan sekurang-kurangnya buat sementara waktu bahawa "tentera merah melakukan serangan." Mereka sangat relevan pada masa-masa awal, ketika setiap gerakan canggung membawa banyak sensasi yang tidak menyenangkan. Brrrrr.

Tidak kira apa yang mendorong anda menggunakan tampon - keperluan (anda mendaftar untuk kolam renang, pergi bercuti dengan tempoh anda) atau hanya keinginan untuk menghilangkan rasa tidak selesa. Perkara utama ialah anda membuat keputusan! Intinya kecil: pelajari cara memasukkannya dengan betul.

Pilih tampon

Sapu dengan aplikator.

Untuk pemula, saya cadangkan menggunakan tampon dengan aplikator . Ini adalah tiub berongga, di mana tampon tersembunyi. Mengapa saya memerlukan aplikator? Untuk memudahkan memasuki faraj. Kerana, hampir tidak menyentuh pintu masuk ke vagina, tampon mula menyerap semua kelembapan dan kemudian menjadi terlalu ketat (yang disebut "kering"). Aplikator juga meluncur di sepanjang dinding dalam faraj tanpa masalah. Dan apabila dia mencapai titik yang diinginkan, anda menekan swab dengan piston khas.

Nasihat! Walaupun anda sudah belajar menggunakan tampon biasa, tetap cuba membawa sepasang tampon dengan aplikator di dalam beg tangan anda. Perkara ini mudah dilakukan sekiranya anda tidak boleh mencuci tangan sebelum menukar tampon.

Lebih baik bagi pemula untuk memilih swab Mini atau Normal. Mereka mempunyai diameter yang lebih kecil, jadi lebih mudah masuk dan tidak akan meninggalkan kesan yang tidak menyenangkan pada "pertama kali" anda.

Ambil cermin

Tidak ada yang lucu. Sebilangan gadis (walaupun mereka yang hidup secara seksual) tidak mengetahui anatomi wanita asas. Dengan menggunakan cermin, anda dapat memahami dengan tepat di mana sapuan harus dimasukkan. Dan ini bukan uretra (dari mana air kencing berasal), tetapi faraj (dari mana pembuangan berasal). Sudah dapat jawapannya? Baik. Tetapi kami belum menanggalkan cermin: kami akan memperkenalkan tampon, mengawal tindakan kami.

Kami menjalankan prosedur kebersihan

Yaitu, kita mandi (atau, seperti yang sering disebut, "mandi wanita") dan mencuci tangan saya. Ini adalah bahagian wajib, kerana kita tidak mahu jangkitan.

Lihat juga: Hari-hari ini. Bagaimana tidur, supaya tidak bocor? Mendidih. Bagaimana cara menyembunyikan swab bekas Jadi masih boleh bagi anak dara untuk menggunakan swab?

Ambil pose yang betul

Inilah siapa sebenarnya! Arahan untuk tampon menasihati beberapa kedudukan untuk memperkenalkan tampon (menarik, adakah mereka mencubanya sendiri?):

1. Duduk di tandas. Bagaimana untuk melakukan ini - saya tidak dapat bayangkan. Ini mesti meletakkan tangan anda antara tepi tandas dan tempat paling dalam. Dan jika anda sengaja menyentuh rim dengan bakteria? Dan jika anda menjatuhkan sapu ke tandas dan menyumbatnya dengan gembira? Dan untuk pengenalan tampon dengan aplikator, anda memerlukan dua tangan sama sekali! Tidak ada lelaki, saya lulus.

2. Berdiri dengan sebelah kaki di tepi tab mandi. Ini lebih dekat dengan kenyataan, kerana sekurang-kurangnya anda dapat merasakan di mana meletakkannya. Tetapi tetap saja, cadangannya tidak lengkap, kerana dalam posisi ini anda perlu membengkokkan sedikit agar vagina terbuka seluas mungkin.

Sekiranya ini pertama kalinya anda, cuba jongkok dan letakkan cermin di lantai supaya anda dapat melihat bidang aktiviti. Dalam kedudukan ini, anda akan mengawal segala-galanya secara visual, dan faraj akan cukup terbuka. Lama kelamaan, anda akan terbiasa dan dapat memasukkan tampon dalam posisi "kucing": berdiri, sedikit membongkok kembali barang rampasan.

Kami memperkenalkan swab dengan aplikator

Mula-mula kita melatih penumbuk kita. Sekiranya anda mempunyai swab dengan aplikator:

1. Kami menyiapkannya mengikut petunjuk, iaitu, kami mengeluarkan piston (beberapa tampon dengan aplikator pada mulanya dijual dalam bentuk siap "dibebankan").

2. Sekarang masukkan tiub ke penumbuk (swab ada di dalamnya) ke bahagian paling bawah.

3. Tolak omboh sehingga mendorong penyapu dari hujung tiub yang lain ke dalam faraj.

4. Keluarkan aplikator dari penumbuk.

Sekarang kita mengulangi ini dengan vagina kita, mengambil sapuan baru dengan aplikator. Latihan lebih baik untuk dibuang, kerana tidak sesuai untuk menggunakannya untuk tujuan yang dimaksudkan.

Masukkan swab tanpa aplikator

Sekiranya anda mempunyai swab tanpa aplikator, pastikan tangan anda benar-benar bersih (terutama jari telunjuk tangan anda yang berfungsi), kemudian teruskan:

1. Tanggalkan pembungkus dari swab dan lepaskan tali sepenuhnya.2. Kami mengambil tampon di tepi luar dengan bahagian tengah dan ibu jari, dan dengan telunjuk kami bersandar di pangkal. 3. Masukkan swab ke dalam penumbuk dan tekan ke dalam dengan jari telunjuk.

Sekarang kita ambil penyapu baru dan ulangi semua ini dengan vagina.

Agar penyapu dipasang dengan betul di dalam, anda perlu memasukkannya ke kedalaman yang mencukupi. Untuk melakukan ini, jari anda harus memasukkan hingga kira-kira phalanx kedua, tidak kurang. Sekiranya penyapu dimasukkan secara dangkal, ia boleh jatuh ketika berjalan. Memeriksa kedalaman penyisipan yang betul sangat mudah: tampon tidak boleh dirasakan di dalam.

Ngomong-ngomong! Walaupun mereka mengatakan dalam arahan untuk mini-tampon bahawa ia boleh digunakan walaupun oleh perawan, saya tidak akan mengambil risiko, kerana kerana keanehan anatomi badan, anda secara tidak sengaja boleh berhenti menjadi seorang gadis.

Bagaimana dengan mereka yang mempunyai kuku panjang - saya tidak tahu. Mungkin perlu menggunakan aplikator.

Semasa menggunakan tampon, pastikan untuk memakai gasket harian atau bahkan yang sebenar (saya menasihati anda untuk memilih ultra-nipis - rasanya seperti lampin). Tiba-tiba anda tidak akan berada di tandas pada waktu yang tepat. Perlindungan tambahan akan membantu mengatasi kebocoran.

Anda perlu menukar swab setiap 4 jam! Oleh itu, katakan doktor. Dari pengalaman saya sendiri, saya dapat mengatakan bahawa terdapat kes-kes ketika tampon ditangguhkan selama 5, atau bahkan 6 jam. Tidak ada yang berlaku pada saya, tetapi harap berhati-hati.

PS "Tentera Merah terus menyerang." "Tetamu telah tiba dari Krasnodar." "Perbarisan bermula di Dataran Merah." Dan apa ungkapan kod yang anda panggil setiap bulan?

Artikel Berkaitan