Siapa ibu dan folder

Bagi orang moden, tarikan "ibu" dan "folder" tidak lebih dari sekadar rayuan kepada ibu bapa mereka. Tetapi ia tidak selalu berlaku.

Sebagai permulaan, perkataan "ayah", pada asasnya, bukan bahasa Rusia. Perkataan ini dipinjam dari bahasa Perancis dan digunakan dalam masyarakat tinggi dengan penekanan pada suku kata kedua "papA" (anak petani tidak mengenal ibu dan bapa). Sejak zaman dahulu lagi, ibu bapa telah didatangi oleh: ayah, ayah, ibu saudara, ibu, ibu, ibu. Dan hanya pada abad ke-20 kata-kata "ibu" dan "ayah" berakar dalam bahasa Rusia.

Pada mulanya, kata "folder" bermaksud roti putih atau roti, serta kadbod (sekali lagi, pengaruh Perancis dan Jerman).

Perkataan "ibu" bermaksud seorang wanita jururawat atau guru. Secara kebetulan, semua waris Rusia mempunyai ibu (jururawat) dan ini adalah momen politik yang sangat penting, kerana ibu mereka adalah orang asing, kehadiran saudara dan saudari tenusu tidak menjadikan warisnya asing, tetapi sepenuhnya miliknya.

Jururawat atau

Jururawat diraja dipilih dengan sangat berhati-hati. Mereka semestinya mempunyai susu kesihatan dan berkualiti. Dan juga untuk tinggal di kampung-kampung di mana pasukan tidak berhenti.

Atas jasanya, jururawat itu menerima gaji yang besar, di akhir kerja dia sepatutnya membina rumah. Bayaran berkala juga diterima oleh saudara kandung waris, dan maharaja kemudian sering menjadi ibu baptis mereka.

Ibu kerajaan yang paling terkenal adalah perawat Alexander III. Vladimir Ollongren teringat: "Saya sekarang menyedari bahawa dengan campuran darah yang luar biasa dalam keluarga kerajaan, ibu-ibu ini adalah simpanan darah Rusia yang berharga, yang mengalir ke pembuluh darah rumah Romanov dalam bentuk susu dan tanpanya akan sangat sukar untuk duduk di atas takhta. Semua Romanovs , yang mempunyai ibu Rusia, boleh berbahasa Rusia dengan sentuhan orang biasa. Saya sering mendengar daripada Alexander III: "sesuatu yang pelik."

Alexander dan ibunya mempunyai rahsia mereka, mereka bercakap lama. Kadang-kadang wanita tua itu mengerutkan kening? pergi ke bilik lain, dan kembali dengan segelas air di bahagian bawahnya yang meletakkan arang batu. Ketika melihat gambar ini, Alexander berteriak kepada pejalan kaki: "Cepat dan ambil tuala yang lusuh, jika tidak, ia akan merosakkan mantel baju baru saya." Ibu mengambil air di mulutnya dan menyemburkan maharaja di muka, membaca doa. "Sekarang tidak ada yang akan membawa Anda: peluru, belati, atau mata jahat," katanya.

Alexander sangat ramah padanya dan merosakkan ibunya dengan segala cara yang mungkin. Dan di ranjang kematiannya, di Livadia, dia mengingatnya dan berkata:

- Seandainya saja yang lama masih hidup! Saya akan keluar dari arang batu dan membuang semuanya sekilas. Dan kemudian profesor, farmasi .. "

Setelah sejarawan S. M. Solovyov mengemukakan eksperimen yang menarik. Bercakap mengenai perkahwinan tsar Rusia dengan orang asing, dia terus-menerus menuangkan air ke dalam wain dan membawa semuanya ke 1,5 persen darah Rusia yang sama dari maharaja Nicholas II yang terakhir.

Lebih menarik:

Catherine II "The Great" sebenarnya boleh berbahasa Rusia, bukan Jerman

Mengapa kanak-kanak Afrika mempunyai perut besar

Apa yang mengancam musim sejuk yang hangat sekarang

Artikel Berkaitan