Ralat berlaku dalam aplikasi Gboard - apa yang harus dilakukan

Google baru-baru ini memutuskan untuk memperkenalkan papan kekunci baru sendiri - Gboard. Tidak seperti Papan Kekunci Google yang sama, aplikasi baru mempunyai sejumlah cipnya, yang akan menarik minat banyak pengguna. Hari ini kita akan menerangkan dengan lebih terperinci apa jenis program Gboard. Kami juga akan menunjukkan cara memperbaiki kegagalan "Kesalahan berlaku dalam aplikasi gboard" di Android.

 Papan Kekunci Google - Papan Kekunci

Apa program ini

Gboard adalah papan kekunci percuma untuk Android dan iOS, yang mempunyai pilihan carian Google terbina dalam. Papan kekunci mempunyai pilihan yang lebih luas berbanding aplikasi standard dan akses mudah ke semua alat bawaan dan antara muka yang sederhana. Berikut adalah ciri utama papan kekunci baru:

  • Pilihan carian terbina dalam - sekarang anda boleh membuka baris carian secara langsung semasa memasukkan dan memasukkan pautan, teks, video dari sana. Pilihan ini dilumpuhkan semasa menaip Chrome atau carian Google standard.
  • Mod dail satu tangan dan pilihan input berterusan (Glide).
  • Tema yang boleh disesuaikan secara meluas.
  • Multilingualism semasa menaip (sehingga 3 bahasa).
  • Anda boleh menanamkan animasi GIF dan mencari emotikon.
 Antaramuka Aplikasi Gboard

Fungsi Gboard memenuhi semua keperluan pengguna moden. Sebagai contoh, bukannya ikon carian suara, kini terdapat emotikon, yang lebih kerap digunakan. Anda boleh membiasakan diri dengan semua ciri dalam tetapan Gboard.

Ralat aplikasi Gboard - apa yang perlu dilakukan

Selalunya, kemalangan berlaku dalam pelbagai program mudah alih - dan Gboard tidak terkecuali. Banyak pengguna menerima pemberitahuan "Ada kesalahan dalam aplikasi Gboard" ketika mereka mulai mengetik. Kegagalan tersebut boleh berlaku kerana pemindahan aplikasi ke kad SD atau kemas kini, misalnya. Untuk menghilangkan ralat, sejumlah tindakan standard harus dilakukan.

Petua umum

  • Pertama, matikan telefon dengan bateri dikeluarkan - kemudian hidupkan dan periksa prestasinya. Selalunya pepijat boleh menjadi tunggal.
  • Membersihkan telefon / tablet dari sampah dan cache juga membantu - untuk ini terdapat utiliti terpasang dalam Android, atau perisian pihak ketiga (misalnya, Master Master).
  • Sekiranya ralat muncul semasa menaip utusan atau penyemak imbas tertentu, maka anda harus menggunakan kemas kini terbaru untuk mereka.

Penyelesaian Piawai

  • Sekiranya ralat selalu muncul, pergi ke Tetapan peranti anda. Seterusnya, pergi ke Pengurus Aplikasi.
Pada tab Semua, cari program Gboard dan buka perinciannya. Tetapkan Semula Aplikasi Gboard
  • Di sini kita secara standard menghapus cache, membersihkan data dan menghentikan Gboard. Awas - ini akan menetapkan semula papan kekunci ke lalai.
  • Selepas menetapkan semula, kami but semula telefon dan periksa operasinya.
  • Sekiranya ralat berterusan, lakukan penyahpasang / pasang semula melalui Play Market.

Anda juga harus menyebutkan keperluan untuk memasang kemas kini baru untuk OS Android, yang mengandungi perbaikan untuk banyak kesalahan dan pepijat. Ia seolah-olah menggambarkan semua yang berikut. Akan ada soalan - tulis di komen di bawah, kami akan berusaha membantu anda.

Artikel Berkaitan